טיפים שימושיים לאימון טרום לידה במכשיר אפי-נו

 

לפני אימון ראשון

 

קראי היטב את הוראות השימוש שקיבלת במצורף לאריזה. ודאי שקראת  את כל הוראות היצרן לפני השימוש. הקריאה של הוראות היצרן היא חובה לפני תחילת האימון.

 

 

ניפוח חיצוני

 

נפחי את הבלון מחוץ לגוף וראי את דינמיקת ההתנפחות שלו. בתחילה, במצבו הבלתי מנופח, יש לבלון צורה של בוטן ישר וגדול, כלומר הוא בעל 'מתניים'. לאחר הניפוח, מאבד הבלון את צורתו הראשונית ומקבל צורה הדומה יותר לאגס גדול.

 

 

למה חשוב הניפוח החיצוני

 

הניפוח החיצוני חשוב כדי שתסגלי לעצמך תחושה לגבי כמות הניפוחים, עוצמתם והגודל המתקבל בבלון. כ"כ היא חשובה כדי שתראי בעיני רוחך את צורתו האותנטית של הבלון כשחלקו הארי יימצא בתוך הוגינה, ומתוך ההבנה הזו תוכלי לנהל את האימון, לתקן את תנוחת הבלון וכו' כשתבצעי את האימון.

 

 

בחירת הזמן והמקום

 

בחרי זמן ומקום שבהם תוכלי לאפשר לעצמך רגיעה מוחלטת לאימון. האם יש שעות שבהן את נמצאת לבד בבית ריק ואינך מצפה לקבל טלפונים? זה יהיה זמן מושלם. ספה נוחה, מיטה או משטח נוח ומרופד אחר יכולים להיות המקום המועדף לאימון.

 

 

שלוש כריות

 

דאגי לעצמך לשלוש כריות לפחות בהישג יד. אם תתאמני בשכיבה על הצד, כרית אחת תוכל לרפד את אזור האגן שלך, מאחור, כך שיהיה נינוח וחופשי ממתח מיותר הכרוך בשימור תנוחה לא תמוכה. הכרית השניה תשמש לשמירת פישוק אידיאלי בין הברכיים שיהיו כפופות מעט בזמן האימון. הכרית השלישית תהיה מונחת מתחת הראש או בכל מקום אחר שתזדקקי בו לתמיכה.

 

 

סרט מדידה

 

כש'תלדי' את בלון האפי-נו בתום האימון שלך תרצי בוודאי לדעת לאיזה היקף הגעת. הטוב ביותר יהיה אם תוכלי למדוד את ההיקף בצורה מדויקת. סרט מידה גמיש של תופרת יתן לך את התוצאות המדויקות ביותר. אם אין ברשותך סרט מידה כזה, השתפקי בחוט בלתי מתיח איתו תוכלי למדוד את ההיקף, ולהניחו לאורך סרגל כדי לקבל תוצאה ברורה.

 

 

מגבת ומוסיקה

 

ייתכן שתרצי להניח מגבת על המשטח עליו את עומדת לבצע את האימון, במיוחד אם את מתכוונת להשתמש באמצעי סיכוך ופוחדת שהמשטח יוכתם. אם תרצי לשמוע מוסיקה מרגיעה בזמן האימון, זה יהיה נהדר.

 

 

הרפיה ודמיון מודרך

 

השתמשי בכל כלי עזר העומד לרשותך כמו דמיון מודרך, חשיבה חיובית, וטכניקות הרפיה כדי להרגיע ולהרפות את רצפת האגן תוך כדי האימון, במקומות שבהם נדרשת הרפיה. את מוזמנת לעיין במאמר שלי 'דימויים לנשימות וללחיצות' המספק כלים להרפיה של צוואר הרחם בלידה, אך אותם כלים בדיוק משיגים תוצאה אפקטיבית ביותר גם כשהם מיושמים על אזור האימון שלנו – רצפת האגן.

 

בתוך כדי האימון במכשיר האפי-נו, תגלי ששילוב התרגול בדימיון מודרך, יסייעו לך בהטמעת הדימויים בתגובה למתיחה שייצור הבלון, מה שעשוי להפוך את מפתחות הדמיון המודרך לאפקטיביים יותר, זמינים ומועילים מאד בלידה.

 

 

ניפוח התחלתי להחדרה

 

כדי להשיג מקסימום נוחות בהחדרה של הבלון, כדאי לנפח אותו מעט מראש, כדי ש'יעמוד'. מוצקות יחסית זו מקלה על ההחדרה.

 

 

תנוחת האימון

 

נסי להתאמן בתנוחת השכיבה על הצד, כשברכיך מעט כפופות, אל לא יותר מ-90 מעלות. בתנוחה זו, שנוחה גם כתנוחת שינה לרוב הנשים בסוף ההריון, עצם הזנב חופשית, בניגוד לתנוחות ישיבה או חצי שכיבה ישיבה שמגבילות את האגן משום שמשקל רב רובץ על עצם הזנב ומונע ממנה תזוזה, הנרתיק מאורך בניגוד לתנוחת כריעה, וניתן להרפות בה את הגוף כולו. תנוחה זו נפוצה ומצוינת גם בלידה עצמה ואם תתאמני בה, סביר שבזמן הלידה ה'זיכרון הצילומי' של הגוף יקח איתו את הישגיך מהאימון: יכולת להמתח, בטיחון בגוף וכו', מה שעשוי מאד להקל עליך את הלידה.

 

 

מיקום הבלון

 

אי אפשר להגזים בחשיבותו של מיקום הבלון להצלחת האימון. הייתי אומרת שזהו מפתח עיקרי. חשוב גם להבין שהמיקום לא מתבצע פעם אחת ודי. זו עבודה עדינה של כוונון והתאמות שמתרחשת תוך כדי האימון עצמו, ובכל אימון מחדש. למרות שזה אולי נשמע מסובך ובעייתי, זה ממש לא כך. כשהאימונים נכנסים לתלם, לאחר פעמיים שלוש, פעולת המיקום הופכת טבע שני, לא חושבים על זה בכלל.

 

 

מנח הבלון

 

המנח האפקטיבי ביותר של הבלון הוא זה בו מפעיל הבלון את מירב ההתנגדות על פתח הנרתיק מבפנים החוצה. כלומר, כשרק מעט יותר ממחצית הבלון נמצאת בתוך הנרתיק ואילו השאר מחוצה לו. במילים אחרות, במצב האידיאלי ארבעים וחמשה אחוזים מהבלון מצויים מחוץ לנרתיק, וחמישים וחמישה אחוזים מהבלון חבוקים בתוך הנרתיק, כך שההיקף הרחב ביותר של הבלון לוחץ מבפנים החוצה על פתח הנרתיק. כי אם הבלון ייבלע פנימה – מה עשינו? בטח שלא אימון אפקטיבי לרצפת האגן. החלק הפנימי של הנרתיק רחב מאד והאימון אינו מיועד לו. למעשה, הבלון אינו צריך להגיע כלל לחלק הפנימי האחורי של הנרתיק הסמוך לצוואר הרחם, אלא לפעול על פתח הנרתיק בלבד.

 

 

טבעת מול טבעת

 

גובהם של שריריי רצפת האגן פנימה אל תוך הגוף הוא שני ס"מ בערך, כך שמה שנחשב באימון הוא `טבעת מול טבעת` או במילים אחרות 'טבעת' ההיקף הרחב יותר של הבלון, מול טבעת רצפת האגן. צריך להבין שצורת הנרתיק דומה יותר למשולש הפוך מאשר לשפורפרת, כפי שאפשר להתרשם בטעות מתרשימים אנטומיים של הנרתיק המתארים אותו בפרופיל. מכל מקום, חשוב להבין שרק תחתיתו של ה'משולש' כלומר האזור שקרוב לפתח הנרתיק היא הרלוונטית לאימון, ולכן יש להציב את הבלון כך שישפיע עליה.

 

 

הבלון 'בורח' החוצה, מה לעשות?

 

אם הבלון נוטה לקפוץ החוצה מהנרתיק בזמן האימון, ניתן בהחלט להכניס אותו מעט יותר עמוק פנימה לנרתיק בתחילת האימון, ולאחר הניפוח, למשוך אותו בעדינות אל המיקום הנכון, ולהביא אותו לנקודה בה מצוי היקפו הרחב ביותר בפתח הנרתיק או ממש בסמוך לו, מבפנים. האימון דומה לטיסה, מבחינה זו שכל הזמן, עד הגעה ל'שיוט' את אמורה לתקן סטיות קטנות מהמסלול. במקרים שהבלון בורח החוצה, כדאי לנפח אותו באיטיות, ולאחר כל ניפוח (לבד מאלו הראשונים), לתקן מחדש את המיקום, כך שחלקו הרחב ביותר של הבלון יפעל על פתח הנרתיק מבפנים החוצה. וכאן טמון הסוד. מציאת הנקודה (שבה הבלון כבר אינו נשאב פנימה, אך עדיין לא נפלט החוצה. קראי את המאמר של רותי קרני הורוביץ בנושא 'הבלון בורח?' 

 

 

הגעתי להיקף של 32 ס"מ, האם להמשיך באימון יומיומי?

 

לאחר שהשגת היקף של 32 ס"מ, רצוי להמשיך ולתחזק את ההישג עד ללידה. עם זאת, ניתן בהחלט למתן את האינטנסיביות של האימונים. מאימון בן עשרים דקות, לרדת לאימון בן 7 דקות, ומפעם ביום להוריד מינון לפעם ביומיים-שלושה.

 

 

לאחר התרגול ראיתי טיפונת דם, האם זה מסוכן?

 

מעט דם (עד כתם בגודל מחצית ציפורן הזרת, כמות גדולה יותר מחייבת פניה למיון) יכול להופיע מכמה סיבות, וכולן לא מסוכנות: ירידת הפקק שמבשר על תחילת תהליך הלידה בימים הקרובים קרעים משאריות קרום הבתולין שלא מהווה שום סכנה שימוש לא נכון באפי-נו. אם הכנסת את כל הבלון פנימה, ניפחת ואז הוצאת בבת אחת יתכן שקרעת את עצמך כי לא הרחבת קודם לכן באופן הדרגתי. קרעים אלו הם קטנים ונרפאים מעצמם בתוך כמה ימים ללא תפירה או טיפול. מסיבה זו חשוב להכניס רק כמחצית עד שני שליש לכל היותר של הבלון לתוך הנרתיק ולנפח עד תחושת אי נוחות ולא לגרום לכאב. אם בעת הוצאת הבלון ההרגשה אינה נוחה ניתן לשחרר ממנו מעט אויר ולאחר מכן להוציאו.

 

 

האם ניתן להמשיך ולתרגל את השימוש באפי-נו לאחר יציאת הפקק הרירי?

 

כן, ובתנאי שמנקים את הבלון על פי ההוראות.

 

 

טיפים של המיילדת אילנה שמש לשימוש באפי-נו

 

From my experience with women, this is what I recommend, which is not the direct recommendations by the company which is in the translation, but seems to be realistic and works. First start by inflating the balloon only enough to make it stiff enough to insert. Insert it 3/4 of the way, and do not blow it up more. Practice a few pelvic floor contractions and releases and watch the needle of the manometer. You want to know that you raise the needle when you contract your muscles and are able to completely relax your pelvic floor when you relax the muscles, and see the needle back to starting point. This is important because you want to relax your pelvic floor while the head is crowning. After a few minutes of this then you pull out the balloon a little so that only half to 2/3 is inside, and begin to inflate the balloon, (now you are not looking at the manometer as it does not play a part in the stretching exercises) and you inflate until you reach a low level of discomfort, not pain just a feeling of maximum stretching. Then you either hold it with your other hand inside for 10 minutes, or you are lying on your side and legs are bent and you hold it in with your upper foot or calf of leg. You must hold it in because the balloon wants to jump out and you invest effort in keeping it in for 10 minutes if possible. After ten minutes you stop holding it in, and let it come out. Then you measure how big the diameter is by putting it against the graph template in the instructions booklet (of the English). I know that it says in the instructions to practice pushing it out. This is not practical since the balloon wants to pop out all the time, and the minute you let go it will just pop out. Anyway, you never need to practice pushing because it is a normal part of birth that should be an instinct anyway, and when the head is low enough you will have an urge to push and you should listen to your body and do what you feel. During the ten minutes, you can relax, listen to music, read, practice guided imagery, think positive birthing thoughts, do breathing exercises, anything you want. .,

 

 

 

© 2014 כל הזכויות שמורות לאפי-נו ישראל בע"מ.

 

graphics (copyrights) provided by www.fotolia.de:
new generation © Renee Jansoa, group of doctors © Andres Rodriguez, a happy couple © memo, Breastfeeding © Renee Jansoa, Lotus woman © Kurhan, father and his newborn daughter, a couple of hours old © Melissa Schalke, schwanger © MAK, Couple in living room with baby smiling © Monkey Business, Studio shot of loving mother holding baby © AVAVA, Pregnant woman lying in bed sleeping © anna, Beautiful young brunette working out © Angela Hawkey, junge schwangere mit stofftier © Hannes Eichinger, mére et bébé © muro, Beautiful female body © Nejron Photo, Globale Welt © ag visuell, junge mama mit baby © Hannes Eichinger, junge mama macht mit ihrem baby fitness + yoga uebungen © Hannes Eichinger, taufe © id-foto.de, clamber © Denys Kurbatov, Mother with her adorable baby © Nejron Photo, © Daniel Fleck - Fotolia.com

 

אפי-נו ישראל בע"מ

מושב ישרש 53 ד.נ. עמק שורק 08-9231719


This website is proudly created with Wix.com

  • Google Classic